Myymälöissä ja julkisissa tiloissa liikkuu paljon asiakkaita. Asiakasviestinnän kohdentaminen ja mm. riittävän asiakaspalveluhenkilökunnan mitoittaminen ovat haasteita, joiden ratkomiseen yritykset käyttävät valtavasti resursseja.
Toshiban innovatiivinen, konenäköön ja neuroverkkoihin perustuva tilastointijärjestelmä seuraa ja profiloi kävijöitä huomaamattomasti, mutta silti tarkasti. Kävijöistä pystytään päättelemään mm. ikä, sukupuoli sekä vierailijan kulkureitti myymälässä. Kävijäseuranta tallettaa kävijöiden tiedot analytiikkapalveluun, josta kävijätietoja voidaan tarkastella jälkikäteen.
”Tiedot talletetaan tunnistamattomassa muodossa, eikä järjestelmä talleta mitään henkilökohtaisia tietoja, joten yksittäistä vierailijaa ei voida jälkikäteen jäljittää. Järjestelmä ei myöskään talleta mitään video- tai kuva-aineistoa”, sanoo Toshiban tuotepäällikkö Raine Haapasaari.
Järjestelmä on parhaimmillaan markkinointiviestinnän osuvuuden mittaamisessa ja kävijätietojen tilastoinnissa eri ajanjaksoina.
Toshiba on maailman suurin kaupanalan ratkaisujen toimittaja. Kävijätilastointijärjestelmä on osa-alue Toshiban myymäläratkaisuiden valikoimassa. Kävijätilastointijärjestelmää voidaan soveltaa myös muualla, kuin myymälöissä. Esimerkiksi neuvottelutilojen käyttöasteen seuranta ja vaikkapa julkisen liikenteen käyttöasteen tilastointi ovat järjestelmälle mahdollisia käyttökohteita.
Lue myös uutinen Toshiban infonäyttöratkaisuista